Sharp LC-40LE820E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sharp LC-40LE820E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

bryan1900nogwat 14-01-2012
Geschreven voor: Sharp LC-40LE820E

Vind na een half jaar kijken dat je dan pas kan beoordelen of een tv nou goed is of niet. Ik moet zeggen dat het beeld echt super scherp is en de kleuren prachtig in combinatie met digitale tv van ziggo. Ook heb ik dit vergeleken bij mijn zwager die net een samsung led tv heeft gekocht met digitaal pakket van upc. Kom ik echter weer terug op de Sharp wat beeld betreft, veel zuiverder. Het geluid is vergelijkbaar gewoon goed. Zit een bas ondersteuning in en is verders erg helder. Wat apps betreft is Samsung Sharp mijlen ver voor. Maar goed Facebook, buienradar enz bekijk ik toch op de pc al is het soms best handig. Daar en tegen is het programma overzicht bij de Sharp weer beter omdat je stom weg meer programma's ziet staan. Voor de rest kun je de Sharp geheel naar wens invoeren en zijn er genoeg instellingen om wat weken mee zoet te zijn. Updaten is gewoon makkelijk. Usb erin en gaan. Wat ondersteuning betreft van div video formaten via de usb is dit ook niet hoog staand. Maar ik had al een media player van AC-ryan. De HD mini. In combinatie met HDMI klasse beeld. Tot nu toe dus erg tevreden over deze tv. Wil je toch liever apps op je tv en meer media ondersteuning zou ik voor een ander merk gaan. Maar ga je voor tv kijken is deze Sharp een uitstekende keus.

Gaby007 25-07-2011
Geschreven voor: Sharp LC-40LE820E

Erg goed en scherp beeld, kleuren zijn echt.
Updaten wat onhandig maar verder een heel goed toestel.

kirex 22-06-2011
Geschreven voor: Sharp LC-40LE820E

Ik heb deze tv gekocht omdat ik na 2 jaar al een verticale streep op mijn sony lcd kreeg.

Helaas heb ik toch bij Sharp een klacht moeten indienen i.v.m het konstante gekraak van de behuizing.
Dit is zo irritant dat het kijkplezier al gauw weg was.
Sharp vertelde mij dat ze alleen maar garantie plegen op de techniek,maar aangezien de klacht bekend was.
Zouden ze hier nog op terug komen.

Wat ik ook jammer vind, is dat als je de spdif out van de tv op je surround reciever aansluit.Alleen maar een stereo signaal uitzend.

Danny 945 07-03-2011
Geschreven voor: Sharp LC-40LE820E

Prima tv,mooi beeld, ik heb digitale tv van upc(geen HD)en dat vind ik ook niet nodig want ben er tevreden over het beeld.Geluid is voor een lcd ook goed.erg veel instelmogelijkheden wat het soms lastig maakt.Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen tot nu toe geen problemen en dik tevreden.

pinda405 28-12-2010
Geschreven voor: Sharp LC-40LE820E

We hebben deze Sharp twee weken. Na raadplegen van internet (o.a. Kieskeurig) de tv gekocht bij Expert. We gingen in eerste instantie voor de "grote" merken, als Sony en Samsung. In de winkel alle tv's bekeken, de Sharp blonk uit in beeldkwaliteit en ontwerp. Verkoper heeft uitgelegd wat de kwaliteiten zijn van Sharp en dat Samsung en Loewe van LCD schermen van Sharp gebruik maken. Hierop tot aankoop besloten. De service van Expert was prima, goed geholpen en geadviseerd. Tevens werd de aansluiting prima geregeld inclusief alle benodigde bekabeling (gratis). Na raadpleging Kieskeurig het televisiebeeld afgesteld zoals in de reviews. Moet zeggen dat het er prima uitziet nu. Wel de OPC op aan gelaten aangezien dit helderheid automatisch aanpast. Deze Sharp is voorzien van een glasplaat (mooi ontwerp) dat zorgt voor spiegeling, met OPC aan is dat minder. Inmiddels is er sinds 21 december een software update via Sharp te krijgen. Deze is door mij doorgevoerd. Het zorgde wel dat ik alle instellingen weer opnieuw moest invoeren. Gezien de enorme hoeveelheid mogelijkheden is dat niet zomaar gedaan. Het geluid van de televisie zelf vind ik goed, maar is zoals bekend bij platte televisies niet optimaal. Derhalve de TV aangesloten op de Home Cinema Center. Ook ik heb ervaren dat geluid en beeld niet helemaal synchroon lopen. In eerste instantie de decoder direct met optische kabel aangesloten op Home Cinema Center. Dit was helaas niet echt goed te krijgen. Vervolgens de optische kabel aangesloten op de TV en dan naar de HC center. Dit geeft een beter resultaat. Toch nog steeds niet optimaal, dus wie een betere oplossing heeft? Al met al super tevreden. Mooi ontwerp, perfekt beeld en geluid. Duurzaamheid is nog niet bekend, maar Sharp geeft momenteel standaard 5 jaar garantie (gratis). Prima toch

mar23mbbd 01-09-2010
Geschreven voor: Sharp LC-40LE820E

Recent de Sharp 40LE 820E gekocht.
We wilde het geluid via onze receiver (yamaha RX 396RDS) naar de boxen laten lopen.
Via de bijgeleverde AV kabel(rood-witte tulpaansluiting) geplugd in :output hoofdtelefoon/audio l/R met verlengingskabel naar de receiver.
Echter het geluid komt maar over 1 box.
Bij contact met Sharp werd mij verteld dat het een softwareprobleem betreft in het TV toestel. Men werkt reeds aan een update hiervoor.Er zijn verscheidene klachten al hierover binnengekomen.
Het ene toestel heeft het wel, een andere niet. Hebben wij dus pechgehad.
Voor Sharp geen reden om het toestel om te ruilen,gezien de ophanden zijnde update.
Vraag mij af of er meerdere mensen zijn met dit probleem.
Als we de hoofdtelefoon aansluiten op dezelfde audio output van de TV, komt het geluid wèl op beide oren.
Opletten dus voor degene die dit toestel willen aanschaffen.Verder zijn we erg content over deze Sharp tv.Nu maar afwachten wanneer de update komt en of het probleem dan verholpen is.

pa3bdz 07-05-2012

Beste Mar,????

Zo`n zelfde toestel hebben wij ook.
Graag van u een uitleg hoe je in het menu het volgende kunt veranderen.
Als we de hoofdtelefoon aansluiten op dezelfde audio output van de TV, komt het geluid wèl op beide oren, maar!!!!als ik de hoofdtelefoon aan heb, is er geen geluid op de tv, wel als ik het pluggetje eruit haal.
Ouwe zak word ik, maar wat moet ik in het menu veranderen zo`n beetje van alles geprobeerd, is mijn vraag.Alvast hartelijk dank.

Pieter.

wimpie1965 11-07-2010
Geschreven voor: Sharp LC-40LE820E

Eindelijk vond ik een winkel die hem aanbood voor een redelijke prijs (€1299) en dat was voor mij het moment hem te kopen. En ik heb er geen spijt van. Het is mijn eerste platte tv dus de overgang van CRT naar dit is groot. Commentaar op deze tv is dat de glasplaat spiegelt, dat klopt maar dat deed mijn CRT ook dus da's niks nieuws. Calibratie instellingen ingesteld en de tv geeft meteen een natuurlijker beeld ipv de fletse standaard instellingen met veel te veel backlight.
Geen geluidsproblemen met hdmi niet met de dvd-speler als met de sat-tuner, sterker nog dit geeft een beter resultaat als met de CRT. Moet mijn reciever en mediacenter nog aansluiten.
Tot op heden zeeeeer tevreden.

John1971 19-04-2010
Geschreven voor: Sharp LC-40LE820E

Ik had een Pansonic Plasma TV. Mijn oog viel al een tijdje op Sharp LED tv. Maar via kennissen had gehoort dat dit toestel er aan kwam. Dus dacht wacht nog even. Mijn kenissen hadden ook een Plasma van Panasonic, maar zijn overgestapt op deze LED tv. Dus had ik mooi de tijd om het beeld eens te kunnen beoordelen.

En ik was erg verrast. de toevoeging van een extra kleur geeft de tv veel meer scherpte en helderheid. En da het HD beeld ziet er gewoon super mooi uit. Dat kan mijn plasma van 2 jaar oud niet realiseren. daar naast is het model zo super mooi en slank. Dat ik er voor heb gekozen om dit toestel te nemen. Hij is nog moeilijk verkrijgbaar maar dat is een kwestie van tijd. de TV is nu ook bekront met een Media Award en dat zegt al heel wat. Ik ben echt heel erg onder de indruk. Zwart is zelfs zwarter da op mijn oude plasma. en de kleuren zijn echt fantastisch. ik heb wel 6 cm in moeten leveren. maar het is het me wel heel veel waard. Wat een super Led tv is dit. En dan nog een plus punt het stroom verbruik is 85 watt tegen over de 285 watt van mijn oude plasma. Voor ieder die deze tv graag wil, is mijn advies doen. Kijk anders even bij saturn of mediamarkt daar staan ze. ook de subwoofer doet eer aan het geluid.

gerben 1932 03-04-2010
Geschreven voor: Sharp LC-40LE820E

Lang gewacht en gezocht naar een perfecte LED- TV en einde-lijk gevonden. Wat een SUPER- TV is dit, haarscherp beeld en ook een perfect geluid!
Deze TV heeft maar liefst 35 W
vermogen verdeeld over 2X10 W
en een ingebouwde Subwoofer van 15 W. Het aansluiten was zeer eenvoudig en binnen 30 minuten klaar.
Ook de dikte is nu veel minder dan bij de voorgaande modellen Ik kan geen enkel negatief punt opnoemen! Kortom ik ben er lyrisch over en kan hem iedereen aan raden!